Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı, huzurlu gün diliyorum.
Kavrulmuş brokoli yatağında limonlu, yeşil fıstıklı köfte tarifi.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı, huzurlu gün diliyorum.
Kavrulmuş brokoli yatağında limonlu, yeşil fıstıklı köfte tarifi.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı, huzurlu gün diliyorum.
Zencefilin faydalarını artık bilmeyenemiz kalmamıştır her halde.Ben de evde her şeye kullanır oldum, sabahları vücudun bağışık sistemini güçlendiren, ballı limonlu çayını içiyorum, keklerde, pastalarda kullanıyorum, salatalarda deniyeceğim henüz sıra gelmedi.
Siteye ne yazabilirim araştırması yaparken,okuduğum yemek dergisinde şekerleme tarifini gördüm, yapacaklar listesine aldım.Okuyucularımızdan Emine hanım kök zencefilin, nasıl bir şey olduğunu merak edip sormuştu.Onun sorusuna uygun cevap olacağını düşünüyorum, tarifdeki gibi şekerlemesini hazırlayıp, reçeli nasıl olur merakıyla, reçelinide pişirdim, kök olarakda resmini çekdim,kök zencefili bilmeyenlere tanıma vesilesi olur.
Şekerlemeyi nerelerde kullanabiliriz, tek başına böylede yenir,agızda kıtır kıtır çiğnerken bırakdığı nefis aroması ben çok beğendim, sütlü tatlıların üzerine süslemede kullabiliriz, pasta, keklerin içinde, kurabiyelerde kulanabiliriz.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber, sağlıklı huzurlu bir gün geçirmeniz dileğiyle.
Hafta sonu kahvaltı sofrasından. Taze zencefilli, kırık çikolatalı, frenk üzümlü, kalp pasta tarifi.2012 yılının son tarifi, 2013 yılının ülkemize, tüm dünyaya barış, huzur, sağlık, mutluluk getirmesi dileğiyle. Hayırlı seneler.
Bismillahirrahmanirrahim.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı, huzurlu günler diliyorum.Hayırlı, bereketli cumalar.
Tavuk dolması tarifi.
Tencerede baharatlarla ve soğan, sarımsakla birlikde ön pişirme yapıp lezzetlendirdim, sonra fırına kızarması için attım, böyle daha güzel oldu.Direk fırına atılan bütün tavuğu pek terci etmiyorum.Etinin lokum gibi pişmiş olanını seviyorum.Az pişmiş seviyorsanız, aşagıda yazdığım gibi de yapabilirsiniz,tercih sizin.
Tavuğu tütsüleyip yıkayın,kağıt havluyla iyice kurulayın suyu çektirin,tencereyi kızdırın,1,2 damla zetinyağı dökün, tavuğu kızgın yağda mühürleyin, üzerine zeytinyağı,kekik,biberiye,dövülmüş sarımsak, 1 yemek kaşığı salçayla birlikde sos yapın üzerine sürün, pişirdiğiniz pilavla doldurun, ayaklarından fırın poşetinin bağlama ipiyle bağlayın, fırın poşetin içine oturtun, ağzını sıkıca bağlayın, fırının sıcağına göre yaklaşık 45,50 dakika pişirin.
İç pilavınıda tavuğun suyuyla pişirdim.Hazırlayacak olanlara şimdiden kolay gelsin.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı huzurlu bir gün diliyorum.
Brokoli tuzlu muffin(mafin) tarifi.
Tuzlu mafin tarifini birkaç kez pişirmem sonucunda, sevdiğimiz lezzeti yakaldım. İlk denememde mücver tadında olmasını istemiştim, dikdörtgen tepside hazırladım, içine süt de kattım, piştikden sonra içi çiğ kaldı, dışının dokusu kıvamı tam da istediğim gibi oldu. İçi çiğ olduğu için beğenilmedi.
İkinci denememde bol baharatlı hazırlamıştım, kimyon, kişniş, kekik, pul biber, karabiber, baharatını fazla kaçırmışım, aromalarının ağırlığından, benden başka kimse yiyemedi.
Üçüncü denememde küçük kalıplara paylaştırdım, unla birlikde mısır unu ilave ettim, kısa sürede piştiği gibi içi tam bizim istediğimiz kıvamda pişti, az baharatla tadı daha hafif oldu. Görüntü olarakta göze daha güzel görünüyor, üstelik de baharatların neler olduğu ağızda hisedilir lezzette, üzerini labne peynirle süsleyince, tam istediğim şirinlikte oldu.Aynı şekilde ıspanak ve pazıylada hazırlayabilirsiniz. Hazırlayacak olanlara şimdiden kolay gelsin. Afiyet olsun.
Sizden ricam bin bir emekle hazırlayıp resimlediğim tariflerimi,kul hakkına girmemek için,deneyip paylaşırsanız lütfen etiketlemeyi unutmayın.
Merhabalar gününüz aydın olsun, sevdiklerinizle beraber sağlıklı huzurlu bir gün diliyorum.
Kestaneyi sevmiyen varmı acaba?Mutlaka sevmeyen vardır ama seveni daha çoktur eminim.Çocukluğum kuzineli sobayla geçti, kış akşamlarının en güzel eğlencemiz, çizerek sobanın üstüne dizilen kestaneleri, sobanın etrafında heyecanla kızarmasını beklemek, büyük bir eglenceydi bizim için.Sabahlarıda maşanın üzerinde kahvaltıya miss gibi kokan ekmekler kızartmak. Gençlik dönemimde ise kuzinelerin yerini demirdöküm sobasına bırakdı, yine sobanın üzerinde kızaran kestanelerin tadını hatırlamayan yoktur, mutlaka benim jenerasyonumdakiler hatırlarlar.
Şimdi evlerimiz kaloriferli, kaloriferli diye kestane pişirmeyecekmiyiz?Tabiki hayır, kızım marketten aldığı kestaneleri fırında pişirdi benide çağırdı anne gel kestane pişirdim beraber yiyelim.Hep beraber oturduk yedik, ellerine sağlık Mügenciğim.Bu tarifi bilmeyeniz yoktur, ben yinede eski günlerin anısına, sizlerle paylaşıp arşivlemek istedim.Akşam olduğu için resimim biraz karanlık çıktı, hoş görünüze sığınıyorum.Bol muhabbetli kış günleriniz olsun inşallah.Şimdiden ellerinize sağlık. Afiyet olsun.