Merhabalar daha önce peynirlisini denediğim dızmanayı bu sefer ıspanaklı olarak pişirdim.Kızım peynirlisini ekmek tadında kuru bulmuştu hamurunu hazırlarken hamurun biraz daha poğaça tadında olması için tereyağı ilave etim sonuç istediğim gibi poğaça tadında ve börek kıvamında oldu.Piştikten sonra fırından çıkarınca sıcak sıcak üzerine teryağı sürerseniz dahada lezzetli oluyor,tavsiye edrim. Ispanaklı Dızmana yazısına devam et →
Merhabalar daha önceki yazım olan kardeşler toplantısı masasında etimekli bal kabaklı tatlı tarifi.Tarifi Denizliye gittiğim zaman dünürüm Yücel Hanım verdi.Biraz değişiklik yapıp pişirdim, üzerine tarifte krem santi hazırlanıp döşeniyordu,kaymağı krem santiden daha çok sevdiğim için kaymağa labne peyniri katarak karıştırdım.Şırıngaya doldurarak üzerine sıktım.Ceviz yerine antep fıstığıyla süsledim.normalde ceviz kabağa katılıp karıştılrılıyordu.İsterseniz ceviz de katabilirsiniz.
Merhabalar komşum Fatma Bayrakta yediğim bu güzel tatlıyı sizlerle paylaşmak istedim.Yapımı uğraştırıcı olsada tadı nefis,hem kek hem baklava bana çok ilginç geldi, tadınıda beğendim, umarım sizlerde seversiniz.Baklavayı bütün olarak görüntüleyemedim,komşum kesip servis tabağına almıştı, pişirecek olanlar dilim halindende belki feyzalıp pişirebilirler.
Merhabalar ne zamandır kızımın isteği olan kavala kurabiyesini pişirmeyi planlıyordum internetten bir kaç tarif baktıktan sonra.Nihayet o gün bügünmüş buradaki tarifi hazırladım ama ancak 3. yapışımda turturabildim.İlk pişirdiğimi sanırım fazla un koymuşum şeklini bir türlü tutturamadım daha tepsiye koyarken dağıldılar kavala kurabiyesi olmaktan çıktı.İkinci denememde ise fırını ayarlayamadım çok kısa sürede pişmesi gerkiyordu her halde,ya da içine yumurta akı koyduğum için uzun sürede pişti,çünkü bazı tariflerde yumurta akının konulduğunu yazıyordu,benim bildiğim kavala kurabiyesi terağla hazırlanır yoğurmadan önce unu hafif kavrulur, yinede neticeyi görmek için yumurtanın akını kullandım, uzun sürede pişti pişerken simsiyah oldu kavruldu.Nihayet üçüncü hazırlayışımda aldığım tarifteki gibi hazırladım ve kendi bilgimide katarak, yumurtanın akını koymadım,sıvı yağda eklemeden, direk un şekerle yoğurdum, hem şekli tutturdum hem de pişirebildim.
Merhabalar kuzu boyun etli kuru fasulye tarifi.Henüz kurban etleri tükenmemişken kuru fasulye pişirme zamanı,kuru fasulyeyi sevmeyen yoktur her halde,bizim evde de sevilerek yenen yemeklerden bir tanesi.Gerçi çoğumuzun bildiği yemek arşivde olması gerektiği için yazdım.2010 Blogödülleri oylaması devam ediyor bizim blogumuz da ilk 60 blog’un arasına girmiş.Şimdi ilk on sıra oylaması başladı,yarışmada bizleri yanlız bırakmayan herkese teşekkür ediyorum.Desteğiniz devamını bekliyorum.Oylamak için blog ödüleri ambleminin altındaki mavi yazıyı tıklayıp oy verebilirsiniz.Oylamak için üye olmak gerekmiyor sadece tıklayıp sayfaya giriyorsunuz,oyunuzu tıklayıp çıkıyorsunuz.Haydi bakalım kolay gelsin.
Merhabalar gününüz aydın,gönlünüze bahar ferahlıgı dolsun inşallah.Bu günkü yazı dizimiz ekmek tadında poğaça kıvamında dızmanayla başlıyorum,tarif pakmayanın verdiği kitapçıktan aldım.Artık tuzlu tarif yazmanın tam zamanı,yazı başlığımızda epeydir tatlı tarifleriyle açılıyor değiştirme gereğini duydum.Dızmananın adını okuduğumda ilgiç geldi tadını merak edip pişirdim,yapımı gayet kolay ekmek hamuru gibi hazırlanıp ortasına peynirli karışım konuyor,poğaça gibi kapatılıp tarifte göreceğiniz gibi üzerine sos hazırlanıp pişiriliyor,üzerine dökülen sosu hamura ayrı bir lezzet veriyor.Pişirdikten sonra merak edip araştırdım,dızmana,Selanik ve Rodop göçmenlerinden,Trakya mutfağına aktarılmış yöresel ekmek tadında pofidik börekmiş.Benim gibi meraklılarına buyurun tarif.