Isapanaklı Kek Pasta

Merhabalar gününüz aydın olsun,sevdiklerinizle beraber sağlıklı,  huzurlu bir gün diliyorum tüm sitemizi ziyaret eden misafirlerimize.

Ispanaklı kek tarifi uzun zaman önce sitemize yazılan kek tarifi,yeni takipçilerimize seçenenek olması açısından tekrar yayınladım.Umarım işinize yarar.

Ispanaklı naneli çikolata kremalı pastaya buradan ulaşabilirsiniz.

Meyveli ıspanaklı rulo pastaya buradan ulaşabilirsiniz.

Malzeme Listesi:

  • 2 su bardağı un (+bir yemek kaşığı daha ekledim)
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı pişirilmiş püre haline gelmiş ıspanak
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 pakat vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • krema (tiramisu kremamız)

Kreması için:

  • • 3 yumurta sarısı
  • • 1,5 su bardağı süt
  •  1,5 çay bardağı şeker
  • • 1 çorba kaşığı un
  • • 1 paket vanilya
  • 1 kutu labne peyniri,suyu süzülmüş olarak(200 gr krema ılıyınca ilave edilecek)

Kremanın tarifi:

  1. Yumurta, süt, şeker, un ve vanilya bir tencerede çırpılır ve göz göz kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir.Soğuyunca labne peyniri ilave edilir karıştırılır.

Tarif:

  1. Önce ıspanakları ayıklayıp yıkadım, tencerede bir çay kaşığı sıvı yağ dökerek kendi suyunda haşladım, suyunu iyice süzerek püre haline getirdim, bir kenara koydum.
  2. Yumurtayı derince kaba kırdım, mikserle köpürene kadar çırptım, şekeri ilave edip tekrar iyice homojen olana kadar çırptım. Diğer malzemeleri katarak tekrar karıştırdım. Yağlanmış yuvarlak tepsiye döktüm. 170°c fırında 30 dakika pişirdim. Kek soğuyunca kenarlarından kesip kare şekli verdim. Kremasını hazırladım, kremayı ikiye kestiğim kekin önce ortasına, sonra en üstüne sürdüm. Kenarlarından ayırdığım keki robotta parçalayarak un ufak ettim. Bu parçalarla kekin üstünü süsledim. Afiyet olsun.

Bu yazılarıda okumak isterseniz tıklayınız.

Vişneli tepsi keki

Ispanaklı pasta

Çikolata soslu hurmalı kek

Kuru incirli kek

“Isapanaklı Kek Pasta” üzerine 9 yorum

  1. Ablacım güzel dileklerin için teşekkür ederim.Ellerine sağlık pastan nefis olmuş sevgiler…

  2. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ABLACIĞIM HERKESE TAVSİYE EDERİM SÜPER BİR TAT

  3. Teşekkür edrim kardeşim,tavsiye edrim gün sofrana yakışır renkli renkli lezzet.

  4. Derya
    30 0cak 2009 12:35
    ıımmm çok hoş ve lezzetli gözüküyor, en kısa zamanda bende deneyeceğim, inşallah sizinki gibi güzel olur:) ellerinize sağlık…

  5. Hediye karataş
    2009 8 mayıs 18:35
    sevgili fatma ablacığım kekini denedim çok güzel oldu teşekkürler.ben hediye zekiyenin arkadaşı öptüm.başarılarının devamını diler tariflerinin devamını bekleriz.
    ayrıca ıspanaklı keki herkese tavsiye ederim hem kolay hem hafif.hoşçakal.

  6. Fatma Tekin
    8 Mayıs 2009 20:54

    Hediyeciğim ıspanaklı keki beğendiğine sevindim ellerine sağlık diğer tariflerdende denersen memnun kalacağına eminim.Ben de seni öpüyorum koly gelsin

  7. Ispanaklı kek :S hiç tatmadım ve ilk defa duyuyorum desem gülmezsiniz değil mi? Ama çok lezzetli duruyor. Hanıma bundan yapmasını rica edeyim merak ettim…

  8. Tavsiye edrim Barbaros kardeşim kesinlikle beğeneceksiniz,kekin içinde ıspanak olduğu hiç anaşılmıyor.Bildiğiniz pasta tadında.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir